Rinkabyfältet

Bli scout i Nyköpings scoutkår!

I scouterna har vi ingen avbytarbänk.

Om att vara scout

I Scouterna hittar du både utmaningar och nya kompisar, oavsett var du bor eller hur du gammal du är. Här kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen. Och du är självklart med och bestämmer vad vi ska hitta på.

Hos oss får du uppleva äventyr i naturen och lära känna nya kompisar. Du kan vara scout genom hela livet.
I Scouterna får du prova på nya saker. I den lilla gruppen, patrullen, får du nya kompisar och öva på att leda dig själv och andra. I Scouterna blir du redo för livet.

När kan jag bli scout?

Vi har verksamhet för barn som går i skolans årskurs två och uppåt.

Vi har idag kö till vår verksamhet. Börja med att anmäla intresse för medlemskap via formuläret nedan, när det blir er tur kommer en avdelningsledare ta kontakt med er. Alla nya medlemmar får tre prova-på möten, först efter det behöver man betala medlemsavgift.

Anmälan

För att gå med i vår scoutkår behöver du göra en intresseanmälan. Fyll i uppgifterna nedan så hör vi av oss till dig när vi kan erbjuda plats. Fält som är markerade med * är obligatoriska.