sora-2-flygfoto

Söra scoutgård

Vår scoutgård.

Beläget vid Hovrasjön strax norr om Nyköping har vi vår scoutgård, Söra. Här har vi allt som vi behöver för att kunna erbjuda en bra scoutverksamhet för våra medlemmar. Sörmlandsleden passerar bokstavligen husknuten och det finns flera vindskydd och eldplatser inom gångavstånd. Vi har stora öppna ytor som passar för allt från lekar och eldning till att öva livlinekastning.

Hovrasjön, som är en skyddad insjö, passar perfekt för scouterna att ta sina första paddeltag i kanadensare på sommarhalvåret. Vintertid fryser  sjön tidigt på säsongen och därmed passar för övningar i isvett, skridskor och spark.

Hyr Söra.

När vi inte har scoutverksamhet på Söra så hyr vi ut vårt hus till föreningar, företag och privatpersoner som delar scouternas värderingar.

I scoutgården har vi ett stort arbetskök med industridiskmaskin, större varmluftsugn och all utrustning som behövs för att laga mat till många. På övervåningen har vi 34 sovplatser i våningssängar fördelat på 7 sovrum. Standarden är motsvarande ett enklare vandrarhem, ta med egna sängkläder, kuddar och täcken finns.

Sugen på att hyra? Börja med att kolla kalendern nedan för att ta reda på om det redan är uthyrt de datum ni är intresserade av. Ser det tomt ut, skicka en bokningsförfrågan till boka@nykopingsscoutkar.se eller använd formuläret nedanför kalendern. Vi släpper bokning av vår- och hösthelger först ett par veckor efter skolstart, då scoutledarna ska hinna boka in helger för vår egen verksamhet.

Kalendern visar när det är upptaget på Söra, det betyder alltså att det inte är säkert att det är ledigt om det inte står något i kalendern.

Bokningsförfrågan

Fyll i formuläret nedan för att skicka din bokningsförfrågan.